Tytuł pozycji:
The guiding of organizational entrepreneurship. Improving entrepreneurship effectiveness by combining opportunities and organizational competences
In this article we have tried to improve the general understanding of entrepreneurial strategic guiding by delineating and explaining four different types of entrepreneurship strategies: (1) explorer, (2) creator, (3) master, and (4) top of the cIass. As a part of this discussion, we have also provided some guidelines to inform managers how best to shape the content of entrepreneurship strategies in the strategic management process as indicated by (1) image of an enterprise, (2) strategy process, (3) perception of environment, (4) strategic attitude, (5) learning issues, (6) imperative for strategic leadership, (7) key entrepreneurial process, and (8) main organizational enables.
W artykule podjęto próbę pogłębienia ogólnego zrozumienia procesu strategicznego ukierunkowania przedsiębiorczości. Zakreślono i wyjaśniono cztery typy strategii przedsiębiorczości: [1) odkrywca, (2) twórca, (3) mistrz, (4) prymus. Dostarczono również pewnych wskazówek dotyczących kształtowania treści poszczególnych strategii, a w szczególności: (1) obrazu organizacji, (2) procesu tworzenia strategii, (3) postrzegania otoczenia, (4) postawy strategicznej, (5) uczenia się, (6) przywództwa strategicznego, (7) kluczowych procesów przedsiębiorczości, a także (8) głównych nośników organizacyjnych.