Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Method for risk assessment on newly-designed and reconstructed elements of municipal road network

Tytuł:
Method for risk assessment on newly-designed and reconstructed elements of municipal road network
Autorzy:
Bebyn, G.
Chmielewski, J.
Szczuraszek, T.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
miejska sieć drogowa
zagrożenie
szacowanie zagrożenia
system Wspomagania Zarządzania Drogami i Ruchem Drogowym
municipal road network
risk assessment
system Supporting Management of Roads and Traffic
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents new and original method for risk assessment on newly-designed elements of municipal road network and those being under reconstruction. The gist of the method, differentiating it from many others, is configuration of its structure design on the basis of GIS system (Geographical Information System). A complementary computer system WZDR (for Supporting Management of Roads and Trafic), also developed by the authors, has been used for that purpose as well as a new module that has been established in the analyses block in the system. In the hereto proposed method, a Traffic risk is assessed on the basis of empirical models of a number of various types of road accidents on specific homogeneous, from the course of traffic process point of view, segments of road junctions and internodal sections of road network of a given city. The models are automatically prepared in the system on the basis of regression and correlation analyses under the assumption of updated status of the road network and road accidents over the past five years.
W artykule przedstawiono nową oryginalną metodę szacowania zagrożenia na nowoprojektowanych oraz przebudowywanych elementach miejskiej sieci drogowej. Istotą metody odróżniającą ją od wielu innych jest oparcie jej konstrukcji na systemie GIS (Geographical Information System). W tym celu wykorzystano komplementarny system informatyczny WZDR (W spomagania Zarządzania Drogami i Ruchem Drogowym) opracowany także przez Autorów i stworzony w tym systemie nowy moduł w bloku analiz. W proponowanej metodzie zagrożenie w ruchu drogowym szacowane jest na podstawie empirycznych modeli liczby zdarzeń drogowych różnego rodzaju na poszczególnych jednorodnych, z punktu widzenia przebiegu procesu ruchu, segmentach skrzyżowań i odcinków międzywęzłowych sieci drogowej danego miasta. Modele te opracowywane są automatycznie w systemie na podstawie analizy regresji i korelacji przy zalożeniu aktualnego stanu sieci drogowej i zdarzeń drogowych z ostatnich pięciu lat.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies