Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Implementation of gravity model to estimation of transportation market shares

The theoretical consideration presented in the paper is inspired by market gravity models, as an interesting attitude towards operations research on a market. The transportation market issues are emphasized. The mathematical model of relations, taking place between transportation companies and their customers on the market, which is applied in the course of the research is based on continuous functions characteristics. This attitude enables the use of the field theory notions. The resultant vector-type utility function facilitates obtaining of competitive advantage areas for all transportation companies located on the considered transportation market.
Prezentowane dociekania teoretyczne inspirowane są teorią grawitacji rynkowej, jako interesującym elementem badań rynkowych. Rozważaniom poddano rynek usług transportowych. Zastosowany został model relacji zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwami transportowymi i ich klientami na rynku usług transportowych, wykorzystujący do opisu cech przedsiębiorstw i klientów funkcje ciągłe o charakterze lokalnym. Umożliwiło to aplikację wybranych elementów matematycznej teorii pola. Wykorzystana wektorowa funkcja użyteczności posłużyła do wyznaczania obszarów przewagi konkurencyjnej poszczególnych przedsiębiorstw transportowych na rynku usług transportowych, przy zastosowaniu zaproponowanego algorytmu optymalizacyjnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies