Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The analysis of relationships with business stakeholders in lubuskie province

Tytuł:
The analysis of relationships with business stakeholders in lubuskie province
Autorzy:
Danielak, W.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
zarządzanie organizacją
relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem
współpraca
kapitał relacyjny
kapitał intelektualny
management of the organization
cooperation
relational capital
intellectual capital
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dynamics of interorganisational ties results in the creation of multilateral relations between enterprises and their environs. The enterprises make considerable efforts to be active on the market of customers, suppliers, competitors or in respect of institutional contractors. The key element in relations theory is involvement and mutual obligations between the parties of a relation, which are essential to sustain them in the long-term perspective. Static and dynamic approach to relational capital, as the vital component of intellectual capital, have been indicated in the following elaboration.
Dynamika więzi międzyorganizacyjnych powoduje tworzenie się wielostronnych relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem. Sukces współczesnego przedsiębiorstwa w dużym stopniu zależy od sposobu podtrzymania więzi z otoczeniem (Skalik 2006, s. 45). Przedsiębiorstwa dokładają wielu starań by być aktywnym na rynku klientów, dostawców, konkurentów czy w odniesieniu do kontrahentów instytucjonalnych. W artykule przedstawiono na podstawie przeprowadzonych badań rodzaje relacji łączących przedsiębiorstwa z wybranymi interesariuszami, tj. klientami, dostawcami konkurencją i władzami lokalnymi. Kształtowanie odpowiednich relacji z podmiotami otoczenia wpływa na rozwój korzystnej współpracy, będącej podstawą tworzenia kapitału relacyjnego. W opracowaniu wskazano na statyczne i dynamiczne ujęcie kapitału relacyjnego jako składowej kapitału intelektualnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies