Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwarunkowania kształtowania się modelu kapitału ludzkiego

Tytuł:
Uwarunkowania kształtowania się modelu kapitału ludzkiego
Autorzy:
Morawski, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
kapitał ludzki
funkcjonowanie organizacji
elastyczność organizacji
innowacyjność
kariera zawodowa
transfer wiedzy
human capital
flexibility of organization
innovation
transfer of knowledge
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Założenia koncepcji HRM są barierami w efektywnym realizowaniu funkcji personalnej. Wytworzyły one nawyki, przyzwyczajenia, sposoby percepcji trudne do pogodzenia z nowymi warunkami funkcjonowania organizacji, w których liczy się szybkość, elastyczność i innowacyjność. Istotnym problemem jest na przykład silnie eksponowana lojalność rozumiana przez pracodawcę w kategoriach wyłączności na pracownika, czas i rezultaty jego pracy. Pracownik - specjalista staje się niezależnym ekspertem, świadczącym zaawansowane pod względem merytorycznym i intelektualnym profesjonalne usługi. Konieczne jest budowanie szczególnych relacji z specjalistami, którzy w różnych momentach i fazach karier zawodowych, stają się pracownikami wewnętrznymi i zewnętrznymi względem określonej instytucji. Realizacja funkcji personalnej według koncepcji kapitału ludzkiego ma zapewnić transfer wiedzy od specjalistów najwyższej klasy do pozostałych pracowników. Model kapitału ludzkiego jest oparty na partycypacji pracowników w zarządzaniu, trenerskich stylach kierowania, intensywnych, otwartych i nieformalnych sieciach komunikacyjnych, motywacji odwołującej się do ambicji intelektualnych pracowników.
Assumptions of the concept of HRM are barriers to effective implementation of the personnel function. They have developed habits, ways of perception difficult to reconcile with the new conditions of the organization, which has the speed, flexibility and innovation. An important problem is, for example, exhibited strong loyalty understood by the employer in terms of exclusivity to the employee, the time and the results of his work. Worker - a specialist becomes an independent expert, providing advanced in terms of intellectual content and professional services. It is necessary to build special relationships with specialists who have at various times and stages in their career, become employees of the internal and external to a particular institution. Implementation of the personnel function according to the concept of human capital to ensure transfer of knowledge from the experts of the highest class to other workers. Human capital model is based on employee participation in management, coaching management style, intense, open and informal communication networks, motivation refers to the intellectual ambition staff.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies