Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numerical simulation of car body elements pressing applying tailor welded blanks - practical verification of results

Tytuł:
Numerical simulation of car body elements pressing applying tailor welded blanks - practical verification of results
Autorzy:
Hyrcza-Michalska, M.
Rojek, J.
Fruitos, O.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
symulacja tłoczenia
tłoczenie elementów
STAMPACK
tailor blank model
FEM simulation
STAMPACK software
forming of tailored blanks
B-pillar forming
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The cycle of investigations on applying tailor welded blanks (TWB) for sheet forming processes was conducted at Department of Materials Technology of the Silesian University of Technology and as The European Research Project Acronym SIM-TWB. The model of tailor welded blank (TWB model) have been worked out and great number of FEM simulations of stamping process of different geometry drawpieces using TWB were conducted. The paper presents the practical verification of simulation results of stamping process of car body drawpieces: B-pillar and reinforcement of floor of boot, applying TWB for stamping. Stampack - a commercial program for FEM simulation was applied, as well as worked out 5-zones TWB model have been used. The practical verification showed the good agreement of results of simulation and practical experiments of stamping processes of both chosen drawpieces. Hence worked out TWB model is proper and recommend to simulation of TWB forming processes.
W ramach cyklu badań nad zastosowaniem wsadów spawanych laserowo, prowadzonych w Katedrze Technologii Materiałów Politechniki Śląskiej oraz w ramach projektu Europejskiego SIM-TWB opracowano model WSL i przeprowadzono szereg symulacji numerycznych MES procesu tłoczenia zróżnicowanych konstrukcyjnie elementów z blach spawanych laserem. W artykule przedstawiono praktyczną weryfikację wyników symulacji tłoczenia wybranych wytłoczek karoseryjnych, a mianowicie: słupka B oraz wzmocnienia podłogi bagażnika, tłoczonych z wsadów spawanych laserowo. Do symulacji zastosowano komercyjny program STAMPACK oraz opracowany model 5-warstwowy wsadu spawanego. Weryfikacja praktyczna wykazała dobrą zgodność wyników symulacji i eksperymentów praktycznych tłoczenia obu wybranych wytłoczek, a co za tym idzie opracowanego modelu wsadu spawanego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies