Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Studium zastosowania silników reluktancyjnych przełączalnych do napędów lekkich pojazdów elektrycznych

Tytuł:
Studium zastosowania silników reluktancyjnych przełączalnych do napędów lekkich pojazdów elektrycznych
Autorzy:
Bogusz, P.
Korkosz, M.
Mazurkiewicz, A.
Prokop, J.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
silnik reluktancyjny
napęd elektryczny
pojazd elektryczny
reluctance motor
electric drive
electric vehicle
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Duży postęp w ostatnich latach w dziedzinie wydajności elektrochemicznych źródeł zasilania [1–3] spowodował intensywny rozwój badań pojazdów z napędem elektrycznym [4, 5]. Zasadniczą zaletą tych pojazdów jest możliwość pracy w pomieszczeniach zamkniętych, w strefach o ograniczonej emisji spalin czy też w strefach ograniczonego hałasu. Napędy elektryczne w porównaniu do pojazdów spalinowych są cichobieżne i mają znacznie większą sprawność przetwarzania energii. Głównymi elementami, mającymi duży wpływ na właściwości eksploatacyjne i zasięg pojazdu, są bateria akumulatorów oraz silnik elektryczny. Napęd elektryczny pojazdu powinien charakteryzować się wysoką sprawnością, dużym momentem rozruchowym, szerokim zakresem regulacji prędkości oraz możliwością zwrotu energii do źródła zasilania podczas hamowania. W większości produkowanych dotychczas lekkich pojazdów elektrycznych były stosowane silniki szeregowe albo obcowzbudne prądu stałego. W ostatnim czasie, ze względu na większą niezawodność oraz sprawność, są wdrażane silniki bezkomutatorowe. W lekkich pojazdach elektrycznych są stosowane silniki o mocach rzędu kilku kilowatów.
The paper presents project descriptions of two switched reluctance motors. The motors are assigned to drive light electric vehicles. 12/8 and 16/12 types SRM have been analyzed. Static characteristics of the designed motors have been presented. The characteristics were received by field calculations with finite element method. Current and torque waveforms were generated with the use of transient analysis of the simulation model. Both motors were compared and checked if they are useful for electric vehicle drive.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies