Tytuł pozycji:
Modelowanie matematyczne pojazdu szynowego pod kątem stanowiskowych badań modalnych.
W artykule przedstawiono metodykę postępowania przyjętą przy budowie modelu(i) matematycznego pojazdu na potrzeby projektu stanowiska do badania pojazdów szynowych pod względem przepustowości dynamicznej i bezpieczeństwa przed wykolejeniem. Przedstawiono model ogólny obiektu wzorcowego obejmujący wszystkie stopnie swobody. Zaproponowano sposób uzyskania również ruchu dla obiektów o strukturze innej nią obiekt wzorcowy. Pokazano możliwe sposoby budowy modeli dla poszczególnych modułów drgań.żVF
The methodology taken while building vehicle's mathematical model(s) for needs of a project of the station for investigations of railway vehicles' transfer functions and of safety against derailment is being presented in the paper. The general model of the standard vehicle, including all degrees of freedom, is presented too. The way of derivation of the equations of motion for the objects of structure different than structure of the standard vehicle is proposed. Possible methods of building the models for particular vibration modes are shown. �ěč÷Íţ˙