Tytuł pozycji:
Wpływ odkształceń termicznych klocka hamulcowego na współpracę z powierzchnią toczną koła.
Z punktu widzenia skuteczności procesu hamowania oraz stabilności dróg hamowania rozkład jednostkowych nacisków w strefie tarcia pary ciernej hamulca klockowego powinien być równomierny. W rzeczywistosci rozkład ten wzdłuż powierzchni ciernej zmienia się w czasie tego samego hamowania w bardzo szerokich granicach. Dominującym czynnikiem wpływającym na rozkład nacisków jest powstające w czasie hamowania ciepło tarcia. W artykule przedstawiono wyniki analizy numerycznej wpływu odkształceń termicznych klocka hamulcowego na przebieg procesu hamowania. Wykorzystując wyniki badań opracowano zasady doboru klocków hamulcowych pojazdów pracujących w różnych warunkach eksploatacyjnych.‹Č3Ň�á˙˙
From the point of view of the length and stability of braking distance, the specific pressure on the friction face of brake should be homogeneously distributed. However, due to the elastic and first of all, thermal deformation of the brake shoe - wheel system, the distribution of pressures in real systems deviates significantly from the uniform distribution. it is the aim of this paper to demonstrate a numerical results of a specific surface pressure distribution on the friction face at braking from high and low speed.