Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Klocki hamulcowe z tworzyw sztucznych do pojazdów szynowych

Tytuł:
Klocki hamulcowe z tworzyw sztucznych do pojazdów szynowych
Autorzy:
Markusik, S.
Pypno, Cz.
Lisowski, M.
Data publikacji:
1999
Słowa kluczowe:
pojazdy szynowe
klocki hamulcowe
okładziny hamulcowe
okładziny cierne
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych i stanowiskowych bitumicznych materiałów ciernych na okładziny hamulcowe pojazdów szynowych. Nowa para cierna: bitumiczny klocek hamulcowy-stalowe koło wagonu, aby zapewnić jednakowe, jak w przypadku klocków żeliwnych, warunki hamowania pojazdów szynowych, musi wykazać się: - stałym współczynnikiem tarcia w temperaturach pracy do T=400 C, - niską ścieralnością w różnych warunkach klimatycznych, - niską ceną zbytu.
In this article results of laboratory and operating studies with new bituminous frictional materials of brake blocks have been presented. New frictional pair: bitumonous brake block - steel wagon wheel, in order to ensure equal braking conditions of rail vehicles such as in case cast iron blocks, must prove: - constant coefficient of friction in temperatures of working up to T=400 C, - low attrition in various climatic conditions, speeds of moving of wagon and immense pressure of frictional pair on surface, - low selling price.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies