Tytuł pozycji:
Formułowanie strategii rozwoju dla przedsiębiorstwa o pozycji monopolisty, na przykładzie branży wodno-kanalizacyjnej
Artykuł poświęcony został tematyce formułowania strategii dla przedsiębiorstwa infrastrukturalnego o pozycji monopolisty. Szczególną uwagę zwrócono w nim na problematykę związaną z klasyfikacją strategii oraz formułowaniem wizji i misji przedsiębiorstwa, działającego w branży wodno-kanalizacyjnej. Badania zostały przeprowadzone głównie na podstawie analizy SWOT oraz analizy kluczowych czynników sukcesu. Artykuł zakończono wnioskami, zawierającymi praktyczne wskazówki, wynikające z doświadczeń związanych z badaniami w przedsiębiorstwach monopolu naturalnego.
Article deals with subject area of planning strategy for infrastructural monopolistic position concern. The particular attention has been brought to strategy classification as well as creating the vision and mission of water sewer trade craft. The research has been based on SWOT analysis and key success points analysis. As a conclusion from the article we have the practical tips formed on the experience related with the researches of natural monopoly crafts.