Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

New outlook on higher education facilities. Modifications of the assumptions for programming and designing university buildings and campuses under the influence of changing organizational and behavioral needs

Tytuł:
New outlook on higher education facilities. Modifications of the assumptions for programming and designing university buildings and campuses under the influence of changing organizational and behavioral needs
Autorzy:
Winnicka-Jasłowska, D.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
budynek wyższej uczelni
wyposażenie wyższej uczelni
kampus
przestrzeń publiczna
potrzeby społeczne
higher education building
HE facilities
campus
public space
social needs
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The processes connected with education and research works have become more complex. The advancement of engineering and information technologies has influenced the modes of teaching and learning and modernized the supporting and aiding tools. Nowadays, science is interdisciplinary, which results in new relations and interactions in the space of buildings. The above mentioned assumptions require new perspective and a fresh approach to planning changes in higher education buildings and revitalization of student campuses.
Ewolucja techniczna, zmiany organizacyjne i programowe studiów a także przemiany społeczne sprawiają, że przestrzeń i wyposażenie obiektów wyższych uczelni ulegają stopniowym zmianom w budynkach starszych a w obiektach nowych, w ciągu ostatnich lat, możemy zaobserwować rozwiązania projektowe, które wyznaczają nowe standardy techniczne i funkcjonalne. Procesy związane z dydaktyką i pracami badawczymi, stały się coraz bardziej złożone. Wraz z rozwojem techniki i informacji obserwujemy zmiany w sposobach prowadzenia zajęć dydaktycznych, ocen i prezentacji prac studenckich. Rozwój techniki i technologii informacyjnej wpłynął na nowe sposoby uczenia się oraz unowocześnił narzędzia do ich wspierania. Studenci poszukują większej współpracy i doświadczeń. Nauka wymaga obecnie interdyscyplinarnych badań naukowych. Potrzeba ta wymusza nowe relacje i interakcje w przestrzeni budynków. Sam proces zdobywania wiedzy przebiega w różnych miejscach, nie tylko w salach wykładowych, ale również w kontaktach społecznych drogą elektroniczną lub twarzą w twarz. Przy wsparciu i dzięki dostępowi do zasobów cyfrowych i urządzeń mobilnych, uczenie się może odbywać się wszędzie. Przemianom uległy sposoby komunikowania się, współpracy, podejmowania wspólnych działań i inicjatyw, a także sposoby organizowania życia studenckiego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies