Tytuł pozycji:
Game-theory programming
In this work in mathematical programming for solving the optimization's tasks with one and more than one optimization's criteria is analyzed, taking into consideration the solving problems. It is remarket that analogous problems take place, also, in two - or multi person games. At present, game solving algorithms are constructed using different kinds of mathematical programming i.e., linear programming, non-linear programming dynamic programming, etc. There are no strict game-theoretical algorithms based on the rules and description of the games, i.e. using the intelligent procedures. A new direction for game solving methods named the game-theoretical programming or intelligent programming is analyzed and two examples of decision's problems and their solving method using game-theoretical algorithm are presented.
W artykule przeanalizowano programowanie matematyczne do rozwiązywania problemów optymalizacji z jednym lub wieloma kryteriami w kontekście rozwiązywania tych problemów. Zauważono, że te same typy problemów są obecne w jednoosobowych lub wieloosobowych grach. Aktualnie algorytmy rozwiązania gier są budowane, używając różnego typu programowania matematycznego, tzn. programowania liniowego, programowania nielinioweo, dynamicznego, itd. Nie istnieją jednak obecnie algorytmy stricte teoriogrowe bazowane na regułach i opisie samych gier, tzn. używając inteligentnych procedur rozwiązania! Nowy kierunek dla metod rozwiązania gier, nazywany przez nas programowaniem teoriogrowym, jest w niniejszej pracy analizowany. Zaprezentowano dwa przekłady problemów decyzyjnych i ich rozwiązania na podstawie algorytmów teoriogrowych.