Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza wartości klienta

Tytuł:
Analiza wartości klienta
Autorzy:
Szwajca, D.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
klient
przedsiębiorstwo
customer
company
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule poruszono problem oceny i pomiaru wartości klienta dla przedsiębiorstwa. W pierwszej części przedstawiono metodę szacowania rentowności klienta oraz koncepcję wartości życiowej klienta. Punktem wyjścia rozważań jest stwierdzenie, że każdy klient, a zwłaszcza lojalny, stanowi cenny zasób przedsiębiorstwa, dlatego należy ocenić jego rentowność w krótkim i długim okresie. Druga część prezentuje istotę i warunki pozyskania lojalności klienta oraz wynikające z niej korzyści dla firmy. Przedstawiono też koncepcję tzw. drabiny lojalności, według której klient przechodzi przez kolejne szczeble, zanim z reflektanta stanie się partnerem dla przedsiębiorstwa.
This paper tries to answer to question how to measure customer value for the enterprise. The first part presents a method of customer profitability evaluation and the customer lifetime value conception. The consideractions are begun with statement that each customer, specially the loyal one, is a very important resource of the enterprise. That is becouse it is necessary to evaluate customer profitability in the short and long term. The second part describes the point, conditions and profits of customer loyalty. Also it was presented the loyalty ladder conception. According to this conception the first step of customer loyalty is to be a prospect, and the lost one - a partner of the firm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies