Tytuł pozycji:
System logistyczny odpadów - sfera regulacji marketing i aktywne kształtowanie rynku
Rynek odpadów jest integralną częścią rynku towarowego. Powodzenie przedsiębiorstwa wytwarzającego i sprzedającego odpady jest uzależnione od umiejętnego doboru i skutecznego stosowania marketingowych instrumentów rynkowych, określonej strategii i metod pozyskiwania odbiorców na odpady i wyroby z odpadów. Stosowanie przez przedsiębiorstwo instrumentów marketingowych musi być odpowiednio zindywidualizowane, w zależności od charakteru odpadu, sytuacji rynkowej, odnośnie podaży-popytu na odpady, rodzaju odbiorców, ustalonych celów i polityki ekologicznej oraz strategii gospodarki odpadami przedsiębiorstwa.
Waste market is an integral part of the freight market. The success of the company manufacturing and selling waste depends on skilful selection and effective use of marketing instruments, market specific strategies and methods to acquire customers on waste and waste products. Application of marketing instruments must be appropriately individualized depending on the nature of the waste, the market situation regarding the supply-demand for waste, the type of customers, environmental policy and company strategy for waste management.