Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania przemieszczeń poprzecznych toru kolejowego w kontekście zjawiska histerezy mechanicznej. Cz. 1

Tytuł:
Badania przemieszczeń poprzecznych toru kolejowego w kontekście zjawiska histerezy mechanicznej. Cz. 1
Autorzy:
Chrostowski, P.
Grulkowski, S.
Koc, W.
Wilk, A.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
tor kolejowy
szyna kolejowa
podbijarka
histereza
diagnostyka
railway track
rail split
tamping machine
hystereses
diagnostics
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono podejmowane w różnych krajach próby znalezienia efektywnej metody określania sił podłużnych w szynach toru kolejowego. Skupiono się na kwestii oporów poprzecznych rusztu torowego, omawiając wyniki badań z wykorzystaniem podbijarki torowej, przeprowadzonych w Politechnice Gdańskiej. Wykazano, że podbijarka może być podczas pracy wykorzystywana jako urządzenie diagnostyczne. Omówiono możliwość implementacji klasycznego, skalarnego modelu histerezy Preisacha w zastosowaniu do opisu zjawiska histerezy mechanicznej, występującej w torze kolejowym podczas procesu regulacji geometrycznej jego osi. Dokonano porównania pomiędzy wynikami badań eksperymentalnych, przeprowadzonych w torze kolejowym, i wynikami obliczeń numerycznych przyjętego modelu histerezy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies