Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metody kompensacji wyższych harmonicznych w kopalnianych sieciach elektroenergetycznych

Tytuł:
Metody kompensacji wyższych harmonicznych w kopalnianych sieciach elektroenergetycznych
Autorzy:
Szymański, Z.
Marek, B.
Data publikacji:
2003
Słowa kluczowe:
kopalniana sieć elektroenergetyczna
układ kompensacyjny
filtr hybrydowy
kompensacja wyższych harmonicznych
mining electroenergetic's sets
static compensations system
hybrid filter
high harmonic compensation
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono konsekwencje zastosowania układów przekształtnikowych w napędach maszyn górniczych z uwagi na jakość energii w kopalnianych sieciach elektroenergetycznych. W celu ograniczenia zawartości wyższych harmonicznych w prądach i w napięciach zasilania układów przekształtnikowych stosowane są statyczne filtry pojemnościowe. W referacie zaproponowano wykorzystanie filtrów aktywnych do kompensacji wyższych harmonicznych w sieciach kopalnianych. Dla układu sieci kopalnianej zasilającej maszynę wyciągową z silnikiem prądu stałego, zasilaną z 3-fazowego prostownika mostkowego, symetrycznego, przedstawiono wyniki obliczeń symulacyjnych modelu matematycznego układu oraz porównanie statycznych i dynamicznych metod kompensacji wyższych harmonicznych.
The paper presents the consequences of application a converter supply systems in mines machines drives systems, considering for quality of energy in mining electroenergetic sets. For minimization of capability of high harmonics in current and in voltage of converter supply systems, are applied a static capacity filters. In the paper proposed utilization of active filters for compensation of high harmonics spectrum in mining sets. For supply system consisting of: hoisting machine driven by DC motor and supplied with 3 phase symmetric bridge rectifier, are presented a result's of simulation performances for the mathematical model of drive system, and a comparison of static and dynamic compensation method's.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies