Tytuł pozycji:
Zarządzanie relacjami pomiędzyorganizacyjnymi w gospodarce opartej na wiedzy
Artykuł dotyczy problematyki zarządzania relacjami pomiędzyorganizacyjnymi w warunkach tworzonych przez gospodarkę opartą na wiedzy. Efektywnie kształtowane relacje zewnętrzne organizacji są opisywane jako istotny aspekt budowania przewagi strategicznej współczesnych organizacji. Autor analizuje typologię relacji pomiędzyorganizacyjnych, a następnie prezentuje różnorakie podejścia do procesu zarządzania tymi relacjami. Teoria kapitału społecznego jest opisana jako zasadnicza z punktu widzenia efektywnego procesu zarządzania relacjami międzyorganizacyjnymi.
Article concerns the issue of management of inter-organizational relations in knowledge based economy. Effective shaping of inter-organizational relations is considered as meaningful aspect of process of strategic competitive position building of current organization. The typology of inter-organizational relations is presented and different approaches to management process of such relations are ad-dressed in the article. The social capital theory is described as essential from the effective management of inter-organizational relations point of view.