Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane aspekty badania i optymalizacji ruchu drogowego w warunkach jego kongestii na terenie górnośląskiego okręgu przemysłowego

Tytuł:
Wybrane aspekty badania i optymalizacji ruchu drogowego w warunkach jego kongestii na terenie górnośląskiego okręgu przemysłowego
Autorzy:
Woch, J.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
ruch drogowy
optymalizacja ruchu drogowego
kolejka pojazdów
skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną
traffic
traffic optimisation
vehicles queue
signalized intersection
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule poruszono kwestie badania i optymalizacji ruchu drogowego w warunkach jego kongestii na wybranych odcinkach i obszarach w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym (min. w miastach Bytom, Siemianowice Śl., Katowice, Radzionków, Tarnowskie Góry). W ramach pracy określono wpływ ruchu kołowego na płynność ruchu pojazdów tramwajowych w warunkach współużytkowania powierzchni jezdni z innymi pojazdami. Zbadano charakterystykę kształtowania się kolejek na wlotach skrzyżowań z sygnalizacją świetlną w oparciu o model Webstera. Na podstawie badań i analiz ruchu kołowego na wybranych rondach wdrożono model obliczania przepustowości rond kompaktowych. W ramach problemów optymalizacyjnych zajęto się w przedmiotowej pracy dwoma problemami. Pierwszym z nich jest koordynacja zamknięć drogowych, z kolei drugim określenie sposobu monitorowania ruchu drogowego w celu ustalenia możliwości sterowania ruchem w czasie rzeczywistym. Wszystkie wymienione wyżej zagadnienia są częścią szerszego programu badawczego mającego na celu przygotowanie struktur danych i algorytmów obliczeniowych dla celów systemowego sterowania ruchem w gęstych sieciach transportowych. Z uwagi na skrótowy charakter niniejszego opracowania przedstawiono w nim jedynie zarys problemów rozpatrywanych w ramach pracy BK.
The article presents the selected aspects researches and optimization of the traffic movements in jam conditions on GOP area including cities: Bytom, Siemianowice Śl., Tarnowskie Góry, Katowice etc.. The first area of the research had to answer - what troubles of tram traffic are related with road traffic at unseparated from roadway tram subrades? Research also had to answer about queue characteristic on intersection with signalization. In this work we also elaborate method how to obtain a capacity at some of the GOP compact roundabout. At the end of the works we define some aspects of road closure and traffic monitoring systems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies