Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza procesu spalania mieszanki powietrzno-gazowej (LPG) w silniku ZI

Tytuł:
Analiza procesu spalania mieszanki powietrzno-gazowej (LPG) w silniku ZI
Autorzy:
Kubica, G.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
silnik ZI
formuła Wibego
stopień otwarcia przepustnicy
spalanie w silniku ZI
SI engine
Wibe formula
throttle opening ratio
combustion process in SI engine
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu przedstawiono wyniki badań przebiegu procesu spalania mieszanki powietrzno-gazowej w silniku ZI. Podstawę analiz stanowią wyniki badań hamownianych uzupełnione obliczeniami z wykorzystaniem modelu matematycznego, przeprowadzone na silniku PERKINS AD3.152G. Badania przeprowadzono w pełnym zakresie obciążenia i prędkości obrotowej silnika, dokonując regulacji składu mieszanki oraz kąta wyprzedzenia zapłonu. Proces spalania opisano uniwersalną funkcją wywiązywania się ciepła wg formuły Wibego. W pracy przestawiono wyniki obliczeń charakterystycznych parametrów tej funkcji oraz wyznaczono przedziały kątowe, w których zachodzi proces spalania, w zależności od warunków pracy i regulacji silnika zasilanego paliwem gazowym. Obciążenie silnika określa się stopniem otwarcia przepustnicy (SOP).
The results of investigation of air - gas mixture combustion process in SI engine are presented in this paper. The analysis was done on the base of bench tests results of engine PERKINS AD3.152G, supplemented with mathematical simulations. The investigation covered full ranges of engine load and velocity. Additionally, the proportion of air - fuel and advanced ignition angle were regulated. Tested engine was fuelled LPG by mixture system. The profile of heat release during combustion was described using a universal function, formulated by Wibe. The value of characteristic parameters and crank angle periods for this function were counted in full range of work and regulation conditions. The degree of load of engine is determined by throttle opening ratio (SOP).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies