Tytuł pozycji:
Wpływ typów skrzyżowań w sieci ulic na sprawność funkcjonowania transportu indywidualnego w miastach średniej wielkości
Niniejszy referat dotyczy określenia wpływu rozwoju motoryzacji na funkcjonowanie transportu indywidualnego miast średnich. Analizy przeprowadzone zostały na przykładzie miasta teoretycznego o promienisto-obwodnicowym układzie geometrycznym sieci ulicznej. Autor podjął próbę uzasadnienia tezy, iż prawidłowa lokalizacja poszczególnych typów skrzyżowań w zależności od odległości do obszarów centralnych powoduje poprawę sprawności układu ulicznego miasta. W końcowej części przedstawiono wstępne wyniki wpływu typu skrzyżowań w sieci ulicznej na wybrane miary jej sprawności.
The paper concerns analysis of motorization development influence on private transport functionality in medium towns. Analysis were carried out with example of theoretical town with circural geometric configuration of street network. Author has attempted to justify thesis that the proper location of different junction type depending on distance from central area make the efficiency of private transport in street network better. There were presented initial results of intersection types influence in street network on some of functionality measures.