Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Coefficients of trafic density fluctuations on the urban roads network

The scope of the paper includes methods of designating the calculation coefficients for estimating Average Daily Traffic (SDR) based on short-term, random measurements of traffic density depending on: – a month (WM seasonal- annual fluctuations coefficients), – a day of the week (WT weekly fluctuations coefficients), – time of measurements and their duration (WZD daily traffic density fluctuations coefficients). The coefficients were designated for roads in urban areas on the grounds of the definitions of traffic fluctuations coefficients according to the General Directorate for National Roads and Motorways (GDDKiA – the Polish acronym) and the time series models. Furthermore, essential differences between the characteristics of urban and non-urban traffic were indicated. The coefficients supplement the current procedure of estimating the Average Daily Traffic on roads in urban areas, outgoing roads, and roads located on the outskirts of cities on the basis of random measurements taken at recommended intervals, as well as at any other time. The author of the paper intends to continue the measurements extended to a complete structure of traffic taken in the cross sections of the segments between the junctions on roads of low, medium and high functionality in urban areas.
W pracy przedstawiono sposoby wyznaczenia współczynników przeliczeniowych szacowania średniego dobowego ruchu w roku (SDR) z krótkotrwałych, wyrywkowych pomiarów natężenia ruchu w zależności od: - miesiąca (współczynniki WM sezonowej-rocznej zmienności ruchu), – dnia tygodnia (współczynniki WT tygodniowej zmienności ruchu), – godzin prowadzenia pomiaru i czasu jego trwania (współczynniki WZD dobowej zmienności natężenia ruchu). Współczynniki wyznaczono dla dróg w obszarach miejskich na podstawie definicji wskaźników zmienności ruchu wg GDDKiA oraz na podstawie modeli szeregów czasowych. Ponadto wykazano istotne różnice między charakterystykami ruchu zamiejskiego i miejskiego. Wyznaczone wskaźniki uzupełniają procedurę, która umożliwia na bazie wyrywkowych pomiarów natężenia ruchu wykonywanych w okresach zalecanych i innych niż zalecane, szacowanie średniego dobowego ruchu (SDR) dla dróg w obszarach miejskich w centralnych i pośrednich częściach miast oraz na drogach wylotowych z miast. Zamierzeniem autorki jest kontynuacja pomiarów rozbudowanych o pełną strukturę rodzajową ruchu prowadzonych w przekrojach międzywęzłowych na drogach o wysokim, średnim i o niskim znaczeniu funkcjonalnym, na sieci dróg miejskich.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies