Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Drgania płaskiego modelu magnetoreologicznego zawieszenia pojazdu - analiza i sterowanie

Tytuł:
Drgania płaskiego modelu magnetoreologicznego zawieszenia pojazdu - analiza i sterowanie
Autorzy:
Martynowicz, P.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
tłumik magnetoreologiczny
tłumik drgań
zawieszenie pojazdu
magnetorheological damper
vibration dumper
vehicle suspension
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule rozważono płaski model zawieszenia pojazdu o trzech stopniach swobody, wyposażony w tłumiki magnetoreologiczne. Do teoretycznej analizy dynamiki układu wykorzystano ogólny oraz uproszczony model matematyczny. W celu zminimalizowania wpływu drgań podłoża na kierowcę/operatora pojazdu zaproponowano kaskadowy, liniowo-kwadratowy algorytm sterowania tłumikami w zestawieniu z modelem odwrotnym tłumika. Wybrane wyniki analizy teoretycznej poddano weryfikacji eksperymentalnej.
The paper concerns a pitch-plane vehicle suspension model with three degrees-of-freedom, equipped with magnetorheological dampers. The general and simplified mathematical models were used for the theoretical analysis of system dynamics. In order to minimise the base vibration influence on the vehicle driver/operator, cascade linear-quadratic control algorithm in conjunction with the damper inverse model is proposed. Selected results of the theoretical analysis are verified experimentally.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies