Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola tarcia wewnętrznego i zewnętrznego w transporcie minerałów sypkich

Tytuł:
Rola tarcia wewnętrznego i zewnętrznego w transporcie minerałów sypkich
Autorzy:
Adamecki, D.
Ścieszka, S.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
transport materiałów sypkich
tarcie wewnętrzne
tarcie zewnętrzne
pomiar
stanowisko pomiarowe
transportation system
internal frictions
wall friction
measurement
measurement system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W zagadnieniach technicznych związanych z projektowaniem i użytkowaniem systemów transportowych minerałów sypkich (np. węgla, rud metali, piasku itd.) zasadnicze znaczenie ma rzetelna wiedza o kątach tarcia wewnętrznego i zewnętrznego dla ww. minerałów oraz elementów konstrukcyjnych systemu transportu (np. taśm przenośnikowych, wykładzin zbiorników itd.). Aktualne metody pomiaru tarcia dla minerałów sypkich, bazujące na statycznym ścinaniu próbki minerału, nie oddają w pełni dynamiki zmian obciążeń i względnych prędkości, jakie obserwuje się w warunkach przemysłowych. Dokładne modelowanie oddziaływań między cząsteczkami transportowanego minerału wymagałoby uwzględnienia indywidualnych własności ziaren oraz aktualnych parametrów, opisujących ruch transportowanego minerału. W pracy zawarto aktualny stan wiedzy na temat tarcia w ośrodkach sypkich.
In design and maintenance of transportation systems for bulk solids such as copper ore, sand or coal accurate determination of the angle of internal and wall friction is essential for reliable prediction of flow behaviour in industrial bunkers and conveyors. Current methods of measurement of the friction behaviour of bulk solids in shear cell equipment suffer serious limitations when investigating the dynamic loading and velocity observed in practice. Accurate modelling of the frictional behaviour requires measurement of the friction angles as function of both the individual particle properties and the changes in the state of flow. The paper provides a critical review of the current techniques employed in measuring the angles of internal and wall friction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies