Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dynamics of a quarter car system with amplitude selective damping

Tytuł:
Dynamics of a quarter car system with amplitude selective damping
Autorzy:
Gołdasz, J.
Knapczyk, M.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
zawieszenie samochodowe
tłumienie selektywne
ASD
amortyzator
car suspension
selective damping
shock absorber
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
An amplitude-selective damping is a phenomenon in hydraulic shock absorbers where a pressure drop is a function of physical displacement even at a constant flow rate. The combination is often claimed to provide less damping for small displacement inputs as well as ordinary ride on vehicles. At the same time the system offers good ride and handling metrics by augmenting the damping force during such vehicle manoeuvres. Therefore, the purpose of this study is to investigate the dynamic performance of a simple two-degree-of-freedom (2DOF) system with an amplitude-selective damping type shock absorber. In the paper the authors derive & analyze a model of the shock absorber on a component level, then study the influence the device has on the suspension behaviour within the prescribed range of frequencies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies