Tytuł pozycji:
Ruch pieszych w obrębie małego ronda
Liczne prace naukowe poparte przeprowadzonymi badaniami, np. [14], [16], [12], [7], [8], dowodzą, że małe ronda poprawiają w znacznym stopniu bezpieczeństwo zarówno pojazdów, jak i pieszych w obszarze małego ronda. Przebudowa różnych form skrzyżowań na małe ronda redukuje występowanie zdarzeń drogowych z udziałem pieszych. W artykule przedstawiono podstawowe zagadnienia związane z występowaniem i prowadzeniem ruchu pieszego w obrębie skrzyżowań typu małe rondo wraz z opisem dostępnych metod służących do wyznaczania czasu blokowania ruchu pojazdów przez pieszych na wlotach. Artykuł zawiera przegląd literatury krajowej i zagranicznej dotyczącej ruchu pieszego.
Current international research shows that modern roundabouts improve vehicular and pedestrian safety compared to conventional intersections ex. [14], [16], [12], [7], [8]. According to available literature converting conventional signalized intersections to modern roundabouts may reduce pedestrian-vehicle crashes and conflicts. The literature suggests that lower speeds and fewer conflict points of roundabouts are the primary contributors to the safety increase.