Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania wpływu parametrów szeregu pęknięć w warstwie wierzchniej na amplitudy WIN w trakcie przetaczania obciążenia

Tytuł:
Badania wpływu parametrów szeregu pęknięć w warstwie wierzchniej na amplitudy WIN w trakcie przetaczania obciążenia
Autorzy:
Olzak, M.
Stupnicki, J.
Data publikacji:
2001
Słowa kluczowe:
pękanie stali
przetaczanie obciążeń
SIFs
amplitude
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca przedstawia wyniki numerycznych badań Współczynników Intensywności Naprężenia (WIN) dla przypadku bieżni z pojedynczym lub powtarzającymi się krótkimi pęknięciami (a=0,75 mm) pod obciążeniem kontaktowym toczącego się walca.W analizie uwzględniono obciążenia normalne i styczne, naprężenia od zginania i naprężenia własne bieżni. Wyniki obliczeń wskazują na niebezpieczeństwo rozwoju nawet krótkich pęknięć i niekorzystny wpływ obciążeń trakcyjnych.
Paper presents the results of numerical calculation of Stress Intensity Factor (SIF s) for the case of race way with single or serial short cracks ( a=0,75mm) under rollingcontact load.Normal and tangential loads as well as bending stresses for the rail and residualstresses were taken into account. The results proved that even short cracks have tendency to develop and indicated damaging effect of traction loads.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies