Tytuł pozycji:
Analiza prostownika półsterowanego, podwyższającego napięcie
W najbliższych latach przemysł samochodowy wyposaży pojazdy w instalację elektryczną o napięciu 42 V. Jest to podyktowane koniecznością redukcji strat podczas przesyłania energii do różnorodnych odbiorników zainstalowanych w samochodzie. Prezentowane rozwiązanie pozwala na zastosowanie klasycznego alternatora o napięciu 14 V, które jest podnoszone za pomocą mostka półsterowanego do poziomu 42 V. Głównymi zaletami tego rozwiązania jest wyeliminowanie szkodliwego zjawiska komutacji diod w dotychczas stosowanych prostownikach trójfazowych sześciopulsowych. Przedstawiono zasadę działania urządzenia wraz z wynikami eksperymentalnymi.
The modern car needs more power to supply many devices that are driven electrically. The new power car net has voltage equal to 42 V. This solution reduces current rate and weight of the power leads. Presented three-phase half-controlled step up converter uses the conventional 12 V alternator. Principles of the operations are presented in details. This device has good efficiency, low costs and may by used with permanent magnet excited alternators. Experimental results shows that effective battery charging can be achieved at low speed - 200 rpm.