Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wzorcowanie systemu dla diagnostyki łożysk silnika indukcyjnego z wykorzystaniem metod wibracyjnych

Tytuł:
Wzorcowanie systemu dla diagnostyki łożysk silnika indukcyjnego z wykorzystaniem metod wibracyjnych
Autorzy:
Swędrowski, L.
Dzwonkowski, A.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
wzorcowanie systemu
diagnostyka łożysk silnika indukcyjnego
metody wibracyjne
calibration of diagnostic system
motor current analysis
application of vibration methods
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Uszkodzenia łożysk tocznych są najczęstszą przyczyną awarii silników indukcyjnych. W referacie przedstawiono sposób wzorcowania nowej metody badawczej, opracowanej dla badania uszkodzeń łożysk w silnikach indukcyjnych. Prezentowana metoda oparta jest o pomiar i analizę widmową prądu stojana silnika indukcyjnego. Wzorcowanie polegało na porównaniu diagnoz, otrzymanych ze sprawdzonego systemu diagnostycznego z wynikami, uzyskanymi z analizy prądu stojana. Badano sztucznie uszkodzone łożyska pod względem głębokości i rodzaju uszkodzenia. Niektóre wyniki badań uszkodzonych łożysk oraz wnioski płynące z tych pomiarów zostały podane w niniejszym referacie.
Statistics say, that damages of bearings are the most frequently cause of squirrel cage induction machines failures. In diagnostics can be used information from additional vibrations of the rotor, which are made by damages of the raceway or rolling elements. Those vibrations are reflected in spectral signal of stator current. In some applications current signal is the only potential source of information about state of the machine, including condition of its bearings. The paper presents new measuring method, which use new supply current analysis, elaborated for diagnostic of the rotor bearings. This method affords to recognize the type of bearing fault by checking control sum for each type of possible fault. Investigations, which were performed, carried out using motors with bearings having defect caused on purpose. Correctness of distinguishing the type of damage was investigated referring real objects. The diagnosis was assumed to be correct if it confirms to the defects indicated by the standard system of the vibration diagnostics, of course when other damages were not detected. Investigations showed that it is not enough to make damage in bearing, but to be sure about failures, during testing new diagnostic method, other reliable method to detect failures must be used. This method defines real state of investigated bearings.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies