Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Visual system diagnosing the state of elements fastening the rail to the sleepers

Tytuł:
Visual system diagnosing the state of elements fastening the rail to the sleepers
Autorzy:
Bojarczak, P.
Lesiak, P.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
tor kolejowy
przetwarzanie obrazów
transformata falkowa
sieci neuronowe
railway line
image processing
wavelet transform
neural networks
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents an attempt of application of image processing algorithms along with neural networks to diagnosis of the state of elements fastening the rail to the sleepers in a railway line. The system allows for detection of the presence or the absence of fastening elements on a basis of the sleeper view and its neighborhood. The system effectiveness is equal to 90%.
Artykuł przedstawia próbę wykorzystania algorytmów przetwarzania obrazów oraz sieci neuronowych do diagnostyki stanu elementów mocujących szynę do podkładu w torze kolejowym. System na postawie obrazu podkładu wraz z podsypką wykrywa obecność lub nieobecność elementu mocującego podkład do szyny. System składa się z trzech bloków: bloku zawężającego obszar poszukiwania elementów mocujących, do obszaru podkładu, bloku określającego cechy charakterystyczne elementu mocującego oraz bloku klasyfikatora (sieci neuronowej). Blok pierwszy przeprowadza segmentację obrazu w oparciu o jego teksturę z wykorzystaniem filtru entropijnego w celu wyodrębnienia podkładu z analizowanego obrazu. Blok drugi wykorzystując dwuwymiarową transformatę falkową z falką Coif1 wydobywa cechy charakterystyczne elementów mocujących szynę. Blok trzeci w oparciu o wydobyte cechy przeprowadza klasyfikację - element mocujący dobry, uszkodzony bądź jego brak. Jako klasyfikator została użyta sieć neuronowa hybrydowa. Skuteczność zaproponowanego rozwiązania wyniosła 90%.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies