Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identyfikacja zachowania się strumienia spalin w otoczeniu po odpływie z kolektora wylotowego silnika w locie śmigłowca

Tytuł:
Identyfikacja zachowania się strumienia spalin w otoczeniu po odpływie z kolektora wylotowego silnika w locie śmigłowca
Autorzy:
Fijałkowski, S.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
zagadnienia problemowe
wytrzymałość
aerodynamika
konstrukcja śmigłowców
próby i badania
eksploatacja
problems defining and solving
strength
aerodynamics
helicopter design
tests and research
operation and maintenance
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wyniki rozważań teoretycznych, dotyczących rozprzestrzeniania się w otoczeniu i zmian parametrów fizycznych: prędkości, temperatury i stężeń składników w strumieniu spalin odpływających z silnika turbinowego śmigłowca w trakcie ekstremalnych manewrów lotnych. Wyniki analizy wspomnianych zjawisk stanowiły podstawę do opracowania symulacyjnego programu komputerowego. Symulację obliczeniową przeprowadzono dla manewrów: hamowanie z nawrotem, wyskok do góry, szybkie rozpędzanie z zawisu. Ze względu na ograniczanie miejsca wyniki symulacji przedstawiono na wykresach dla manewru szybkie rozpędzanie z zawisu.
The paper presents the results of the theoretical considerations on the spread in the environment and changes in the following physical parameters: speed, temperature and concentrations of components in a jet stream leaving a helicopter turbine engine during experimental flight maneuvers. The results of the analysis on these phenomena were the basis for developing a simulation computer programme. Computational simulations were carried out for maneuvers like braking and returning, a jump up, fast acceleration from hovering. Due to space limitations the simulation results given in graphs concern the maneuver of fast acceleration from hovering.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies