Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Use of the tiling method inside synchronization of free slices of code in OpenMP standard in order to achieve speedup enhancement

Tytuł:
Use of the tiling method inside synchronization of free slices of code in OpenMP standard in order to achieve speedup enhancement
Autorzy:
Gozdalik, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
OpenMP
programowanie równoległe
tiling
shared memory programming
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In last few years, there were discovered many methods aiming at enhancing the speedup of parallel programs. In this paper three methods are tested according to a speedup parameter enhancement. These methods are: the tiling, the slicing, and the tiling inside slicing. In Sections 3, 4, and 5 the theoretical basis for chosen transformation are described. Algorithms of transformation processes as operations on a polyhedral model are presented. The problems of transformation costs are also discussed. For experimental studies a UTDSP benchmark was used. From each section, one representative sample was chosen. The results were also examined against a data locality. This aspect of chosen transformation methods was examined as well.
W artykule przedstawiono problem doboru metody transformacji pętli celem uzyskania możliwie maksymalnego przyspieszenia. Do badań wybrano benchmark UTDSP z uniwersytetu w Toronto. Z każdej sekcji benchmarku wybrano reprezentanta, który poddany został transformacjom tiling, slicing oraz transformacji tiling wewnątrz slicingu. W pierwszym rozdziale przedstawiony został wstęp do transformacji pętli. Rozdział drugi zawiera informacje teoretyczne na temat modelu polihedronu jako formy reprezentacji pętli, na której przeprowadzane są transformacje, a wynikowy model jest bazą do generowania kodu źródłowego. Kolejne rozdziały przedstawiają opis teoretyczny transformacji tiling oraz slicing. Przedstawiono w nich algorytm tworzenia tych transformacji wraz z przekształceniami matematycznymi, opisującymi transformacje na modelu polihedronu. W końcowej części pracy badano wpływ wybranych transformacji na przyspieszenie programów. Wyniki badań przedstawione zostały w formie zagregowanych wykresów przyspieszeń poszczególnych aplikacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies