Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Eksperymentalne badanie stateczności i kierowalności samochodu małolitrażowego przy różnych wartościach tarcia w układzie kierowniczym.

Tytuł:
Eksperymentalne badanie stateczności i kierowalności samochodu małolitrażowego przy różnych wartościach tarcia w układzie kierowniczym.
Autorzy:
Januszewski, W.
Pieniążek, W.
Data publikacji:
1998
Słowa kluczowe:
kierowalność samochodu małolitrażowego
stateczność samochodu małolitrażowego
Stability of vehicle
Steerability of the vehicle
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zbadano wpływ zmniejszonego tarcia w mechanizmie wodzącym układu kierowniczego o na stateczność prostoliniowego kierunku jazdy i kierowalność samochodu. Przeprowadzono badania eksperymentalne przy tarciu standardowym i zmniejszonym. Wykonano próby jazdy slalomowej oraz jazdy z określonymi prędkościami w prostoliniowym korytarzu o odpowiedniej długości i szerokości [4]. Na podstawie danych z prób slalomowych wyznaczono wskaźniki oceny wg zaleceń firmy Volvo [2]. Dla jazdy na wprost wyznaczono przebiegi estymatorów gęstości widmowej mocy oraz wartości skuteczne zmian kąta obrotu kierownicy i momentu obrotowego na kierownicy. Podjęto także próbę znalezienia zależności pomiędzy wskaźnikami wyznaczanymi zjazdy slalomowej i wskaźnikami oceny jazdy na wprost.
The influence of reduction of the friction in steering system on steerability and stability of driying in straigh line was researched. For calculation of proper evaluation factors the two selected tests were executed: the slalom fashion test on the smooth road and drive on straight truck 400 m lenght and the width being thefunction of the vehicle width. The PSD und RMS of the sterring wheel angle and steering torque were estimated as evaluation factors. These factors were compared to analogical one calculated for steering system with standard friction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies