Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Load capacity analysis of military assembled bridges utilized in civil conditions

Tytuł:
Load capacity analysis of military assembled bridges utilized in civil conditions
Autorzy:
Marszałek, J.
Data publikacji:
2000
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Introduction of military assembled bridges to construction of communication structures of civil character is proposed in the paper. The review is presented of calculation methods of assembled bridge structures. An analysis is carried out of live load and assembly play influence on assembled bridges having static scheme of three-bay girder on fixed supports. The influence of assembly play in equations of motion was taken into account by introducing a substitute stiffness of cross-section of the bay under bending and an initial curvature of the system deformed kinematically by self weight of the structure. The problem presented was solved using finite difference method. Results obtained allowed to analyse the influence of assembly play on distribution of internal forces and displacements in dynamic load conditions. The nomograms prepared enable analysis to be made of a assembled bridge in service. They also allow to analyse rapidly exploited (in the shape of greater play in joints) structures and their influence on load capacity or necessity to limit traffic velocity on the analysed bridge.
Uzasadniono wprowadzenie wojskowych mostów składanych do budowy obiektów komunikacyjnych o charakterze cywilnym. Dokonano przeglądu metod obliczania składanych konstrukcji mostowych. Przeanalizowano dynamiczny wpływ obciążenia ruchomego i luzów montażowych na mosty składane o schemacie statycznym belki trójprzęsłowej na stałych podporach. Wpływ luzów montażowych w równaniu ruchu uwzględniono, wprowadzając sztywność zastępczą przekroju zginanego przęsła oraz krzywiznę początkową układu zdeformowanego kinematycznie ciężarem własnym konstrukcji. Przedstawione zadanie rozwiązano metodą różnic skończonych. Uzyskane wyniki pozwoliły na przeprowadzenie analizy wpływu luzów montażowych na rozkład sił wewnętrzych i przemieszczeń w warunkach obciążeń dynamicznych. Opracowane nomogramy umożliwiają dokonanie analizy nośności mostu składanego w trakcie eksploatacji. Pozwalają również szybko analizować zużyte eksploatacyjnie konstrukcje (w postaci większych luzów w złączach) oraz ich wpływ na nośność mostu lub konieczność ograniczenia prędkości ruchu na analizowanym obiekcie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies