Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cause-effect relationships road incidents using tree method

Tytuł:
Cause-effect relationships road incidents using tree method
Autorzy:
Major, H.
Nowakowska, M.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
zdarzenie drogowe
metoda drzew decyzyjnych
związek przyczynowo-skutkowy
bezpieczeństwo drogowe
road safety
road incident modelling
decision tree
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Some procedures of identification of cause-effect relationships of road incidents have been presented in the work. Features that characterize both road incidents and road incident locations were the subject of an analysis carried out in several experiments with the use of decision tree techniques. The recurrence of modelling results has been checked for various parameters of a decision tree in each experiment in multiple processing of data. Results turned out to be of two-way character. Some of them confirm current opinions about road incidents circumstances. However, there are also results that question these opinions.
Zaprezentowano metodę modelowania związków przyczynowo-skutkowych zdarzeń drogowych na skrzyżowaniach ulicznych z wykorzystaniem klasyfikacyjnych drzew decyzyjnych. Opracowano plan eksperymentów badawczych, w których jest analizowany wpływ wybranych cech charakteryzujących skrzyżowania i zdarzenia drogowe na takie zmienne celu jak: klasyfikacja zdarzenia, rodzaj zdarzenia i zachowanie kierowcy. Weryfikacja wyników każdego eksperymentu była realizowana dwutorowo. Po pierwsze, z całego zbioru danych o zdarzeniach drogowych kilkakrotnie generowano podzbiory: treningowy i walidacyjny, uczestniczące w budowie drzewa. Po drugie, dla każdej takiej pary podzbiorów tworzono drzewa z wykorzystaniem dwóch algorytmów podziału: minimum entropii i testu chi-2. Dyskusji były poddawane tylko te reguły eksperymentu badawczego, które powtarzały się w całym planie weryfikacji. Uzyskane wyniki pozwalają na sformułowanie podanych niżej wniosków: 1. W analizach bezpieczeństwa ruchu drogowego na skrzyżowaniach ulicznych należy uwzględniać dane dotyczące wszystkich zdarzeń drogowych, ponieważ nie można wyodrębnić cech, które klasyfikują zdarzenie drogowe jako wypadek czy jako kolizję. 2. Typ skrzyżowania oraz sposób sterowania ruchem nie mają istotnego wpływu ani na rodzaj zdarzenia drogowego ani na zachowanie kierującego pojazdem, który uczestniczył w zdarzeniu. 3. Stwierdzono, że czynniki zewnętrzne, takie jak: warunki atmosferyczne, pora doby, warunki oświetlenia nie mają wpływu na nieprawidłowe zachowania kierowcy, skutkujące zdarzeniem drogowym. 4. W analizach bezpieczeństwa ruchu drogowego na skrzyżowaniach ulicznych można połączyć w jedną wartość następujące zachowania kierowcy z karty zdarzenia drogowego: niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, gwałtowne hamowanie, niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami. Technika drzew decyzyjnych okazuje się bardzo dobrym narzędziem w identyfikacji typów zdarzeń drogowych i ich prezentacji w postaci prostych reguł języka potocznego,

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies