Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The assessment of changes of track geometrical layout in the process of feasibility studies of railways modernization

Tytuł:
The assessment of changes of track geometrical layout in the process of feasibility studies of railways modernization
Autorzy:
Bałuch, M.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
linia kolejowa
modernizacja
studium wykonalności
układ geometryczny
tor kolejowy
przesunięcie
przemieszczenie
railways
geometrical track layouts
track subgrade
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Increase of train speed within the railways modernization process is often connected with the extension of transition curves and the enlargement of curve radius. Determination of the operation range related to track displacings, within the stage of feasibility studies, facilitates preparations of proper technologies and increases probability of estimation of indispensable resources necessary to execute the entire modernization task. The author proposes an introduction of two new concepts into the theory of track geometrical layout, enabling determination of that range with sufficient precision, yet before a detailed technical documentation is worked out. Those are: track displacing surface and displacing space. Calculations of track displacings in different variants and variable geometric layout zones consist the basis of determining of those quantities. The paper includes models of the displacings and general principles of computation of the track surface and space displacings.
Zwiększanie prędkości pociągów w procesie modernizacji linii kolejowych połączone jest często z wydłużaniem krzywych przejściowych i zwiększaniem promieni łuków. Określenie zakresu robót związanych z przemieszczeniami torów na etapie opracowań studiów wykonalności ułatwia przygotowanie odpowiedniej technologii i zwiększa prawdopodobieństwo trafności oszacowań niezbędnych zasobów na wykonanie całości zadania modernizacyjnego. Autorka proponuje wprowadzenie dwóch nowych pojęć do teorii układów geometrycznych toru, umożliwiających określenie tego zakresu z wystarczającą dokładnością jeszcze przed opracowaniem szczegółowej dokumentacji technicznej. Pojęciami tymi są powierzchnia przesunięć toru i bryła przesunięć. Podstawą wyznaczenia tych wielkości są obliczenia przemieszczeń torów w różnych wariantach i strefach zmienianego układu geometrycznego. Praca zawiera modele tych przemieszczeń oraz ogólne zasady obliczeń powierzchni i bryły przesunięć torów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies