Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modal Studies of the Wall of Industrial Control Cabins in Coupled Reverberation Chambers

Tytuł:
Modal Studies of the Wall of Industrial Control Cabins in Coupled Reverberation Chambers
Autorzy:
Kaczmarska, A.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
hałas niskoczęstotliwościowy
hałas
kabiny dźwiękoizolacyjne
izolacyjność akustyczna
badania modalne ścian kabin
noise
low frequency noise
sound protecting cabins
sound insulation
modal studies of wall of cabins
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work presents the results of modal studies of a sample of the wall of industrial sound protecting cabins carried out in a set of reverberation chambers. The aim of the discussed studies was the search for the influence of structural properties of the wall on its sound insulation. Modal studies were conducted with impact forcing and acoustic forcing. Also, the variation of the sound pressure level in both chambers was estimated experimentally. Identification of modal model was done on the basis of the analysis of measured freąuency response func-tions and vibration acceleration time histories signals. The study contains a description of methodology of the conducted experiments and the methods used to analyse their results. The results of the studies confirmed qualitatively the potential possibility of the influence of the structural properties of the studied sample on its sound insulation.
W pracy przedstawiono wyniki badań modalnych próbki ścian przemysłowych kabin dźwiękoizolacyjnych przeprowadzonych w zespole komór pogłosowych. Celem omawianych badań było poszukiwanie wpływu własności strukturalnych badanej ścianki na jej izolacyjność akustyczną. Przeprowadzono badania modalne przy wymuszeniu impulsowym i przy wymuszeniu akustycznym. Oszacowano również eksperymentalnie zmienność poziomu ciśnienia akustycznego w obu komorach. Identyfikację modelu modalnego przeprowadzono na podstawie analizy przebiegów zmierzonych charakterystyk widmowych oraz przebiegów czasowych mierzonych sygnałów przyspieszenia. W pracy opisano metodologię przeprowadzonych eksperymentów oraz zastosowane metody analizy ich wyników. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły jakościowo potencjalną możliwość wpływu własności strukturalnych badanej próbki na jej izolacyjność akustyczną. Nie pozwalają one jednak na sformułowanie ilościowej zależności między przebiegami: charakterystyki sztywności dynamicznej i izolacyjności akustycznej badanej próbki, ani na uogólnienie związku jakościowego na całe rozważane pasmo częstotliwości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies