Tytuł pozycji:
Analiza pracy układu biegowego lokomotywy EP 09 (104 E) w aspekcie poprawy dynamiki podłużnej i trwałości układu napędowego
Artykuł poświęcony jest analizom symulacyjnym ruchu rozwiniętego modelu lokomotywy EP 09 (104 E). Celem tych analiz było opracowanie wytycznych i zmian w konstrukcji układów biegowych lokomotywy dla ograniczenia drgań wzdłużnych i przenoszenia ich na strukturę ciągnionych wagonów oraz zwiększenie trwałości i niezawodności pracy układu napędowego, a zwłaszcza przekładni trakcyjnej i układu przeniesienia momentu obrotowego. Wyniki pracy mogą służyć projektantom dla opracowania zmian modernizacyjnych w konstrukcji układów napędowych i biegowych.
The paper is intended to serve the simulative analyses of developed motion of the EP 09 locomotive's model. Those analyses were aimed to work out the hints and amendments in the design of the locomotive's running gears in order to reduce longitudinal vibrations and transfer them into the structure of hauled coaches, as well as to increase durability and operational reliability of the propulsion system, and especially the tractive gearbox and the torque-transmitting gear. The results of those analyses can help the designers to work out the updating amendments in the design of the propulsion systems and running gears.