Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ parametrów połączeń spreżysto-tłumiących na komfort jazdy pojazdu szynowego w obecności losowych nierówności toru

Tytuł:
Wpływ parametrów połączeń spreżysto-tłumiących na komfort jazdy pojazdu szynowego w obecności losowych nierówności toru
Autorzy:
Kardas-Cinal, E.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
połączenia spreżysto-tłumiące
przyspieszenia nadwozia
czteroosiowy pojazd szynowy
ruch po torze prostym
losowe nierówności geometryczne
wartości skuteczne (rms)
składowa poprzeczna
składowa pionowa
choroba lokomocyjna
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł omawia badania przyspieszenia nadwozia 4-osiowego pojazdu szynowego w oparciu o wyniki symulacji numerycznych jego ruchu po torze prostym wykazującym losowe nierówności geometryczne. Wyznaczono wartości skuteczne (rms) składowej poprzecznej i pionowej przyspieszenia nadwozia w zakresie częstotliwości istotnych dla komfortu jazdy i wystąpienia choroby lokomocyjnej zgodnie z normą PN-91/S-04100 i standardem ISO 2631-1. Zbadano wpływ parametrów charakteryzujących po­łączenia sprężysto-tłumiące l- i 2-go stopnia na przyspieszenia nadwozia pojazdu i komfort jazdy. Artykuł powstal w wyniku realizacji projektu badawczego KBN nr 4T12C02726.
The present paper reports the study of body accelerations of 4-axle railcar based on the results of numerical simulations of a railway vehicle moving on a straight track with random geometric irregularities. The lateral and vertical body accelerations are analysed by calculating their mis values in the freąuency range important for the ride comfort and development of passenger's motion sickness according to the Polish PN-91/S-04100 and ISO 2631-1 stan-dards. The effect of stiffness and damping coefficients of primary and secondary vehicle suspensions on the body acceleration and the ride comfort is studied.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies