Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Research of the car braking process

Tytuł:
Research of the car braking process
Autorzy:
Mitunevicius, V.
Nagurnas, S.
Pikunas, A.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
transport
vehicles
safety
braking system
braking force coefficients
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper describes analysis of a car braking process - the peculiarities of car wheel-to-road adhesion, the influence of distribution of braking forces on car stability between front and rear axles. Structural designs of braking systems are analyzed with respect to their meeting the EU standards. Experimental measurements of braking force coefficients for some models of cars are presented with the analysis how these coefficients meet the EU standards. Two kinds of stability (trajectory and course)in the paper has been analyzed. The first one characterizes the car ability of copying a presettled curvilinear trajectory of motion and the second characterizes the ability to retain the straight-line motion. Diagrams of braking process dependence between braking forces of front and rear axles are presented. Breaking diagrams for several cars are presented. Average braking force coefficient was expressed by the dependence upon the deceleration coefficient for the front axle and the rear axle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies