Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The durability of ceramic coatings under combustion engine conditions

Tytuł:
The durability of ceramic coatings under combustion engine conditions
Autorzy:
Topolska, K.
Walkowiak, W.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
silnik spalinowy
procesy spalania
modelowanie
powłoka ceramiczna
trwałość
combustion engines
combustion processes
modelling
ceramic coating
durability
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present work summaries properties and use of ceramic coatings. The main problem of durability of ceramics coating use in combustion engines is putting low thermal fatigue. Therefore in this paper physical properties of selected ceramic coatings are shown and the methods of fiting of ceramic coating on the engine elements are studied. The paper presents also the methods of ceramic coatings testing (techniques of surface geometry observation, techniques of chemical composition determination, techniques of coatings structure investigation, techniques of mechanical properties determination) and aspect of operation of top layer because in operation process the surface layer of construction and parts of machines is used without standard friction contact. The surface is destruct by exploitation materials, products of combustion, formed or converted materials, interaction of corrosive or erosive environment. The aspect of corrosion, coatings cracking and adhesion influence on life cycle of ceramic coating under combustion engine conditions is also investigated.
W pracy zostaną omówione powłoki ceramiczne i ich zastosowanie. W przypadku stosowania powłok ceramicznych w silnikach spalinowych podstawowym problemem ograniczającym trwałość powłoki jest mała odporność na zmęczenie cieplne, dlatego też zostaną omówione właściwości fizyczne wybranych powłok ceramicznych, jakie są stosowane w silnikach spalinowych. Przedstawione zostaną metody nanoszenia potok na elementy silnika spalinowego jak i metody jakimi bada się owe powłoki (techniki obserwacji geometrii powierzchni, techniki określania składu chemicznego, techniki badania struktury potok, wyznaczanie właściwości mechanicznych powłok). Zwrócono również uwagę na eksploatację warstwy wierzchniej, gdzie w procesie eksploatacyjnym zużywanie warstw wierzchnich konstrukcji i części maszyn w wielu przypadkach przebiega bez zaistnienia klasycznego styku ciernego. Zużywana powierzchnia poddawana jest niszczącemu działaniu materiałów eksploatacyjnych, produktów spalania, formowanych lub przetwarzanych tworzyw, korozyjnemu lub erozyjnemu oddziaływaniu otoczenia. Zwrócono również uwagę na korozję ' pękanie powłok ceramicznych oraz wpływ przyczepności na trwałość powłoki ceramicznej w warunkach pracy silnika spalinowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies