Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The effectiveness of starting heater plug with active ceramic coating

Tytuł:
The effectiveness of starting heater plug with active ceramic coating
Autorzy:
Walkowiak, W.
Szynalski, K.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
silnik z zapłonem samoczynnym
aktywna powłoka ceramiczna
podgrzewacze rozruchowe
trwałość
diesel engine
active ceramic coating
heater plug
durability
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present work summaries results of research work concerning with modifications of starting heater plug in diesel engine with high-pressure fuel injection system (swept capacity 1.9 dm3). The modification of heater plugs was consisted on application on their surface zirconia basic layer stabilized by yttrium and activated by application of palladium and platinum. The zirconia coating was performed by plasma spraying method. The activation was prepared by wet method and, after dried and calcination, carried out reduction by hydrogen. The researches was performed as comparative to selected characteristics of engine run. During the experiment, apart from perfomance of engine work, also concentration of CO, NOx and fumigation was analyzed. It was affirmed that modifications of starting heater plug have significant influence on emission of toxic components of exhaust gasses. Research showed that the degree of the smokiness of combustion gases and the concentration of the carbon monoxide were smaller, whereas the concentration nitric oxides stayed on the same level. Thereby it is possible to state that active coats advantageously bear on the course of the process of the combustion with reference to the issue of toxic components of combustion gases.
W pracy przedstawiono wyniki badań nad zastosowaniem zmodyfikowanych podgrzewaczy rozruchowych do silnika turbodoładowanego o pojemności skokowej 1,9 dm3, o zapłonie samoczynnym, z wysokociśnieniowym systemem wtrysku paliwa. Modyfikacja podgrzewaczy polegała na naniesieniu na ich powierzchnie powłoki bazowej z tlenku cyrkonu stabilizowanego itrem i aktywacji powłoki przez naniesienie palladu i platyny. Powloką z tlenku cyrkonu wykonana została metodą natryskiwania plazmowego. Aktywizację powłoki dokonano przez naniesienie metodą mokrą związków palladu i platyny. Po wysuszeniu i kalcynacji przeprowadzono redukcją wodorem. Badania wykonano jako porównawcze dla wybranych charakterystyk obciążeniowych silnika. W trakcie badania oprócz parametrów pracy silnika analizowano stężenie tlenku węgla, stężenie tlenków azotu oraz zadymienie spalin (D). Stwierdzono istotny wpływ modyfikacji podgrzewaczy na emisją toksycznych składników spalin i sformułowano kierunki dalszych badań

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies