Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Usuwanie wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych z gazów spalinowych silnika o zapłonie samoczynnym na drodze procesów katalitycznych

Tytuł:
Usuwanie wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych z gazów spalinowych silnika o zapłonie samoczynnym na drodze procesów katalitycznych
Autorzy:
Janicka, A.
Walkowiak, W.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA)
silniki o zapłonie samoczynnym (ZS)
utlenianie katalityczne
spalanie silnika
wewnętrzny katalizator spalin
badanie skuteczności usuwania WWA z gazów spalinowych
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
WWA należą do grupy związków o charakterze mutagennymi kancerogennym, których stężenie w środowisku sukcesywnie wzrasta na skutek działalności człowieka. Jednym z najważniejszych antropogenicznych źródeł wielopierścieniowych węglowodorów są silniki o zapłonie samoczynnym. Najskuteczniejszą metodą usuwania WWA z gazów spalinowych jest utlenianie katalityczne. Referat przedstawia mechanizmy tworzenia się WWA w przestrzeni spalania silnika, opisuje procesy ich katalitycznego usuwania oraz charakterystykę stosowanych w tym celu urządzeń, wraz z możliwością zastosowania wewnętrznego katalizatora spalin. Przedstawiono również wyniki pracy badawczej polegającej na badaniu skuteczności usuwania WWA z gazów spalinowych. Badany silnik o zapłonie samoczynnym pracował z zastosowaniem paliwa konwencjonalnego oraz estru metylowego oleju rzepakowego.
The polycyclic aromatic hydrocarbons belong to mutagenic and carcinogenic compounds group. The compression ignition engines are high emissions of aromatic hydrocarbons. This paper presents the sources of polycyclic aromatic hydrocarbons in compression ignition engine emissions, describes catalytic processes of PAH removal from exhaust gas and characteristic of catalytic equipment (catalytic layers, supports, immersion coating, inner catalyst of exhaust gas). It also presents the results of research project rely on investigation into effectiveness of polycyclic aromatic hydrocarbons removal from compression ignition engine emissions. The engine was feed by conventional fuel, biodiesel (RME) and fuel blends.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies