Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza wpływu odkształceń zespołu tłok - pierścienie tłokowe - tuleja cylindrowa na kątowe położenie pierścienia tłokowego względem tulei cylindrowej

Tytuł:
Analiza wpływu odkształceń zespołu tłok - pierścienie tłokowe - tuleja cylindrowa na kątowe położenie pierścienia tłokowego względem tulei cylindrowej
Autorzy:
Smoczyński, M.
Sygniewicz, J.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
zespół tłok-pierścień-tuleja cylindrowa
odkształcenia cieplne
kątowe położenie pierścienia tłokowego względem tulei cylindrowej
film olejowy
optymalizacja zarysu pierścienia tłokowego
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono model obliczeniowy, wyniki obliczeń oraz analizę kątowego położenia uszczelniającego pierścienia tłokowego względem tulei cylindrowej, wynikającego z odkształceń mechanicznych oraz cieplnych elementów zespołu tłok - pierścienie tłokowe - tuleja cylindrowa. Odkształcenia mechaniczne zespołu potraktowano jako zmienne dla całego cyklu pracy silnika. Odkształcenia cieplne zespołu potraktowano jako stałe dla całego cyklu pracy silnika (przy założeniu ustalonych warunków jego pracy). Mimo stałości odkształceń cieplnych, ruch tłoka wraz z pierścieniami względem odkształconej cieplnie tulei cylindrowej powoduje zmianę kątowego położenia pierścienia tłokowego względem tulei cylindrowej. Uzyskane wyniki obliczeń mogą stanowić punkt wyjścia dla obliczeń filmu olejowego pomiędzy pierścieniem tłokowym i tuleją cylindrową w całym cyklu pracy silnika oraz dla optymalizacji zarysu pierścienia tłokowego.
In this paper, the experimental method of active damping of piston engine exhaust gas pulsation is presented. The investigation was carried out on running 3-cylinder DI Diesel engine (Perkins AD3.152 UR Type 3250) on test bench fitted with specially designed exhaust piping. The damping method consists in an active control of flowing agent mass stream by means of injection of compressed air in synchronization to phenomenon in duct, i.e. in counter-phase to the pulsation to be compensated. The method is in assumption destined for damping of low-frequency pulsations in exhaust noise spectrum, whereas applying of classic resonance and absorptive silencers is less effective. << back

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies