Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tendencje rozwojowe, wytyczne dla projektowania i kryteria oceny układów biegowych wagonów osobowych przeznaczonych do wysokich prędkości

Tytuł:
Tendencje rozwojowe, wytyczne dla projektowania i kryteria oceny układów biegowych wagonów osobowych przeznaczonych do wysokich prędkości
Autorzy:
Sobaś, M.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
układy biegowe
wagony osobowe
wysokie prędkości
przepisy
masa własna
masa niesprężynowana
emisja hałasu
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono aktualny stan jak również tendencje rozwojowe w układach biegowych przeznaczonych dla wagonów osobowych do wysokich prędkości, większych lub równych 250 km/h. Zwrócono uwagę na aktualnie obowiqzujące przepisy, które muszą spełnione, aby zrealizować ruch pociągów osobowych z wysokimi prędkościami. Przedstawiono podstawowe parametry służące do oceny układów biegowych, do jakich zalicza się masę własną, masę niesprężynowaną, emisję hałasu podczas jazdy do otoczenia,, technologię wykonania itp. Artykuł powstał w ramach projektu badawczo-rozwojowego nr RIO 041 02, finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ze środków budżetowych na naukę na łata 2007-2009 pt." Wózek pasażerskiego pojazdu kolejowego typu Z o prędkości 250 km/h i możliwości modyfikacji do prędkości 300 km/h".
The current state and also the devel-opment tendencies in the running systems intended for the passenger wagons for the high speeds, bigger or equal 250 km/h, are presented in this article. It is paid attention to the currently obligatory rules that must be fulfilled to realize the motion of the passenger trains with the high speeds. The basie parameters using for assessment of the running systems, to that are included the own mass, the non-suspension mass, the noise emission, the technology of performing and the like are presented. The article was made within the research-development project No. RIO 041 02, financed by the Ministry of Science and Higher Education from the budget means for science in years 2007-2009 under the title " The bogie of the passenger railway vehicle of type Z with the speed of 250 km/h and the possibilities of modification to the speed of 300 km/h."

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies