Tytuł pozycji:
Układ przetwarzania sygnałów analogowych z czujników reluktancyjnych i program do pomiaru prędkości w pojazdach szynowych
W artykule opisano układ przetwarzania sygnałów analogowych z reluktancyjnych czujników prędkości z wykorzystaniem mikrokontrolera PSoC firmy CYPRESS. Mikrokontrołery PSoC są jedynymi układami wyposażonymi w konflgurowane peryferia analogowe i cyfrowe. Mikrokontrolery PSoC są wyposażone w możliwość dynamicznej rekonfiguracji wewnętrznych bloków podczas pracy. Mikrokontroler zapewnia właściwy programowany poziom sygnału obrabianego w przypadku minimalnego sygnału z czujnika reluktancyjnego. W ten sposób otrzymuje się kompletnie uformowany sygnał pomiarowy pozyskany z czujników reluktancyjnych w trudnych warunkach eksploatacyjnych na taborze kolejowym. Przedstawiono program pomiaru częstotliwości w 4 kanałach wykorzystując sygnały z 4 czujników reluktancyjnych. Artykuł powstał w wyniku realizacji projektu badawczego KBN nr. N N509 398236 "Mikrosystemy cyfrowe do inteligentnego, rozproszonego i współbieżnego sterowania pojazdami szynowymi."
The system of the analog signals processing from the reluctance sensors with using the PSoC microcontroller of CYPRESS company is described in this article. PsoC micro-controllers are the only systems equipped with configurated analog and digital peripheries. PsoC microcontrollers are equipped with the possibiliry of the dynamic reconfiguration of the internal blocks during the work. The microcontroller ensures the appropriate programming level of the processed signal in case of the minimum signal from the reluctance sensor. In this way it is obtained the complete formed measuring signal taken from the reluctance sensors in the difficult operating conditions in the railway rolling stock. The program of the frequency measurement in 4 channels using the signals from 4 reluctance sensors is presented. This article was made within realization the research project KBN No. N N509 398236 "Digital microsystems for the intelligent, scattered and synchronous controlling of the rail vehicles".