Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mechatroniczne zawieszenia pojazdów szynowych

Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule są niekonwencjonalne rozwiązania pojazdów szynowych w zakresie tzw. zawieszenia poprzecznego. Niekonwencjonalność polega na syntezie adaptacyjnego zawieszenia poprzecznego przezwyciężającego konflikt (w stosunku do rozwiązań konwencjonalnych) między tzw. statecznością w ruchu po torze prostym a sterowalnością w ruchu po torze zakrzywionym. Tzw. rozwiązania mechatroniczne integrują elektroniczne układy pomiarowe i sterujące z mechanicznymi układami wykonawczymi.
The research subject in this work are models of railway vehicles with so called mechatronic suspension. The authors presents concepts of railway vehicles nonstruction in witch the suspension parameters are controlled electronically by the computer control unit. Fuzzy controllers are proposed to the synthesis of the control unit.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies