Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania ceramicznego filtra sadzy do silnika z wysokociśnieniowym systemem wtrysku paliwa

Tytuł:
Badania ceramicznego filtra sadzy do silnika z wysokociśnieniowym systemem wtrysku paliwa
Autorzy:
Kolanek, Cz.
Topolska, K.
Walkowiak, W.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
silnik
ceramika
filtr sadzy
trwałość
wtrysk paliwa
engine
ceramic
soot filter
durability
fuel injection
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Streszczenie W pracy przedstawiono wyniki badań ceramicznego filtra sadzy z regeneracją katalityczną. Filtr został wykonany na bazie własnych doświadczeń, pod kątem współpracy ze współczesnym, wysokoobrotowym silnikiem o zapłonie samoczynnym. Filtr wykonano na bazie ceramiki kordierytowej. Jako metodę regeneracji wybrano regenerację katalityczną. Zastosowano katalizatory na bazie metali szlachetnych i ceru, naniesionych strefowo na powierzchnię ścianek monolitu. Uzyskany układ oprócz regeneracji filtra spełnił również rolę katalitycznego konwertora spalin. W pracy przedstawiono wpływ filtra na parametry pracy silnika i skład spalin. Omówiono problemy regeneracji filtra i przeciwciśnienia spalin w aspekcie obciążenia cieplnego silnika oraz umieszczenia filtra w układzie wylotu spalin. Przedstawiono koncepcję dalszej modernizacji układu filtra w aspekcie obniżenia maksymalnych temperatur monolitu przy zachowaniu pełnej skuteczności regeneracji. W szczególności stanowisko badawcze, dymienie, stopień filtracji sadzy, przeciwciśnienie na filtrze, stężenie CO w spalinach, konwersja CO, stężenie NO w spalinach, konwersja NO w funkcji parametrów pracy silnika, tj. prędkości obrotowej wału korbowego, momentu obrotowego i mocy silnika są przedstawione w artykule
The present work summaries results of research work concerning with ceramic soot filter with catalytic regeneration. The construction of the filter was based on author's experiences and in aspect of cooperation with modern, high-speed, self-ignition engine. The filter structure was based on cordierite ceramic. The catalytic method was selected as a method of regeneration. The catalysts (precious metals and cerium) was spherical applied on monolith wall. Gained system, apart from filter regeneration, also worked as catalytic converter of exhaust gasses. The influence of the filter on parameters of engine work and emissions was tested. Also problems of filter regeneration and pressure drop of exhaust gasses in aspects of engine thermal load and filter location. The concept of future modernization of the system was presented. Test bench, fumigation soot conversion, backpressure on soot filter, concentration of CO s, conversion of CO, concentration of NO conversion of NO versus engine parameters i.e. the rotational speed of the crank-shaft, torque moment and the engine power are presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies