Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

One-cylinder marine research diesel engine

Tytuł:
One-cylinder marine research diesel engine
Autorzy:
Lus, T.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
silniki spalinowe
rozrząd zaworowy
wtrysk paliwa
sterowanie hydrauliczne
combustion engines
valve train
fuel system
hydraulic control
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie został przedstawiony wstępny projekt stanowiska silnika l-cylindrowego budowanego na bazie silnika WOLA 150 D M. Przedstawiono propozycję przebudowy układu napędu rozrządu zaworowego oraz wtrysku paliwa. Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni od lat prowadzi prace naukowo-badawcze z zakresu eksploatacji okrętowych tłokowych silników spalinowych. Dotyczą one procesów zachodzących w cylindrach silnika jak i procesów im towarzyszących. Główne tematy badawcze aktualnie prowadzone w Instytucie Konstrukcji i Eksploatacji Okrętów z obszaru silników tłokowych dotyczą: badania przebiegu ciśnienia spalania w cylindrze wraz z wielosymptomową analizą tego parametru do wykorzystania w diagnostyce oraz badania wpływu różnych czynników na toksyczność spalin. Koncepcja układu rozrządu zaworowego z napędem hydraulicznym zaworów, Koncepcja układu wtrysku paliwa, jak również weryfikacja stanowiska wraz z próbami są prezentowane w artykule.
Initial project of one-cylinder high-speed marine diesel engine is presented in this paper. Basic platform for this engine rebuilding was Polish manufactured WOLA DM 150 six cylinders marine diesel engine. Main concern is focused on changes in valve train mechanism and fuel injection system. Naval University in Gdynia for many years carries scientific-investigative works from the range of the operation of shipping piston-combustion engines. They there refer processes reaching in cylinders of the engine as and processes accompanying to them. Main investigative themes at present performed in the Institute of Design and Operation of Battleships of the area of piston engines refer: research of the course of the pressure of the combustion in the cylinder with multi symptom analysis of this parameter for the implementation in the diagnostics and research of the influence of different factors on the toxicity of combustion gases. The idea system of the timing gear distribution with the hydraulic drive of valves, the idea of the fuel injection system , as well as the verification stand along with entrance tests are presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies