Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metodyka badań trwałościowych układów wtryskowych silników o zapłonie samoczynnym

Tytuł:
Metodyka badań trwałościowych układów wtryskowych silników o zapłonie samoczynnym
Autorzy:
Rajewski, M.
Walentynowicz, J.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
tłokowe silniki spalinowe
badania trwałościowe
układy wtryskowe
combustion engines
injection systems
durability test
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono oryginalne stanowisko do badań trwałościowych układów wtryskowych silników o zapłonie samoczynnym. Opisano poszczególne układy napędu, sterowania i bieżącej kontroli pracy układów wtryskowych. Na stanowisku można jednocześnie badać osiem kompletnych układów wtryskowych. Programowane są przebiegi prędkości obrotowej i położenia dźwigni regulatora pompy wtryskowej. W sposób ciągły rejestrowana jest temperatura w wielu miejscach układu wtryskowego. Przedstawiono również metodykę badań trwałościowych układów zasilania wybranych silników o zapłonie samoczynnym. Badania prowadzone są w oparciu o test AEP-5, zdefiniowany w porozumieniu normalizacyjnym STAN AG 4195. Opisano metody bieżącej kontroli stanu technicznego układów wtryskowych podczas badań. Zespoły pojedynczego segmentu stanowiska badawczego, Rozwiązania napędów pomp wtryskowych, Zespoły wtryskiwaczy, Układ paliwowy stanowisk badawczego, Układ pomiaru przepływu paliwa, Badania stanu technicznego zespołu tłoczącego, Przebieg temperatury paliwa w pierwszej sekcji pompie wtryskowej dwu silników są przedstawione w artykule. Wykonane, oryginalne stanowisko do badania trwałości układów wtryskowych silników o zapłonie samoczynnym spełniło wszystkie założone wymagania i zostało z powodzeniem wykorzystane podczas badań trwałościowych wybranych układów wtryskowych silników pojazdów wojskowych.
Original test stands for durability tests of injection system are presented. Every power systems, control systems and check systems are described in detail. On this stand can be investigated eight completed injection systems simultaneously. Using board computers programs the speed run and position of governor lever are programmed. The temperatures of fuel are recorded from many points of injection system. Durability tests of injection systems from selected military vehicles were made on this stand. Methodology of durability test of complete injection systems for selected diesel engines was presented. Investigations are made in accordance with test AEP-5, defined in NATO Standard STANAG 4195. Methods of current checking of technical condition of injection systems during investigations. Components of the single segment of the research stand, Examples of propulsion systems of injection pumps, Injectors sets, Fuel system of the investigation stand, Fuel flow measurement system, Investigation of technical state of pressure sets, Fuel temperature in the first sections of injecting pumps of two engines are demonstrated in the paper. Performed original stand for research durability injection' systems of engines with the self-ignition it realized all established requirements and remained prosperously put-upon during durability research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies